Progress

Making base is continuing.

I focused mainly on the tool side. Thanks to that, I can copy and paste nodes.

Of course connection information is included. Also, Undo / Redo is now available. Finally I got out of the DOS / V era.

Next time, the aggregation(Component) node and the export function of each node are important.

Because it will not get pretty unless I can easily share it with my friends and myself.

blog61−1

Other changes are as follows.

Added Quaternion node.

Added BPM analysis node.

Added easing node.

Added sphere mesh node, PhysicallyBased material node, Cubemap property etc.

Added Bloom Effect node.

   

I think that enjoyment like QuartzComposer will be born after Cloner, Replicator, Layouter, etc. are completed.

There are still a lot of things I have to do.

Best Regards,

 Nozomu Miura

miura

秋田県生まれ。ベルギー、東京を経て現在シンガポール在住。 様々な業務アプリケーションの開発に関わり、主に低レイヤーの開発を得意とする。 ベルギーへ渡り、照明最大手のR&Dのリードエンジニアとして、メディアサーバや照明制御の開発に6年間従事。 2006年のユーロビジョンソングコンテストやアーティストのステージを支えるエンジニアとしてベルギーを拠点に欧州で活躍。 日本ではライブストリーミングサイトdommuneや、坂本龍一の映像配信などをサポート。 その一方で、vjとしてクラブシーンとも関わり、積極的にvjソフトウェアを開発。 小さくてもニーズのあるツールを提供するのが生き甲斐。次のプロダクト作成のため、メンバーを探している半ばの人生。 エンジニアとしてのメンタルを保つために、アジア大陸最南端でギラギラ葛藤中。 動物とあんことレッドブルが好き。最近お酒に弱くなりました。

0 comments